Case: Hoe interesseer je jongeren voor nanotechnologie?

Social media: Jongeren zijn zeer actief op social media, in hun vrije tijd. Van de doelgroep 15 tot 20 jaar zat 80% op Hyves.hyveslogo2

Widget: Een advertentie op Hyves attendeerde de jongeren op het spel ‘Nanobots’. Via het spel kwamen ze bij de Nano Videohunt.nanobots_copy

De Nano Videohunt: 10 video’s over interessante toepassing van nano-technologie voor jongeren, zijn door ons gerealiseerd, van concept tot eindproduct.

De video’s werden ‘verstopt’ op YouTube. Nieuw geüploade video’s werden aangekondigd op de Hyves site, met tips en aanwijzingen.

De jongeren zochten fanatiek, stelden vragen, mailden, overlegden en deden suggesties op de Hyves site. Deelnemers zagen veel video’s over nanotechnologie, tijdens hun jacht.

Prijswinnaars wrden direct bekend gemaakt. Dit was een extra motivatie voor andere deelnemers.

Resultaat: 28.000 jongeren bereikt!


Alle jongeren hebben, op eigen initiatief aan de wedstrijd meegedaan of onze Hyves, of website bezocht.
Opvallend veel VMBO-leerlingen en meiden deden mee aan de activiteiten.
Veel vrienden van deelnemers zijn via Hyves ook geïnformeerd over de videohunt en nanotechnologie.
leegtrans

 

Nieuwsbrief